Nedaří se Vám prodat nemovitost? Známe řešení!

 

neprodejna nemovitost

Nabízíte k prodeji nemovitost a zájemci se Vám neozývají, jak byste očekávali? Existuje několik hlavních důvodů, proč není o nemovitost zájem. Co může vážně komplikovat prodej nemovitosti?

Cena

Častou příčinou nedostatečného zájmu o Vaši nemovitost je nadhodnocení její ceny. Co se stane když je cena příliš vysoká? Nemovitost bude za nějaký čas okoukaná a i když později cenu snížíte zájem již nebude vysoký a budete nuceni dost možná prodat nemovitost za nižší cenu, než kdybyste ji původně stanovili správně.

Můžeme si uvést příklad, kdy chcete prodat byt, jehož skutečná hodnota je 1,7 milionu Kč. Vy se rozhodnete tento byt zpočátku nadhodnotit a nabídnete jej za 2,2 milionu Kč. Potencionální zájemci, kteří hledají byt za cca. 1,7 milionu Kč, ten Váš nikdy v nabídce neuvidí, jelikož se dívají pouze na byty v hodnotě max. do 2 milionu, jelikož dražší byt nechtějí, nebo si jej nemohou dovolit. Zájemce, hledající byt ve vyšší cenové kategorii, svou nabídkou jen stěží oslovíte, jelikož budou Vámi nabízený byt srovnávat s těmi, které skutečně mají hodnotu vyšší než 2 miliony Kč (jsou větší, po rekonstrukci, v lepší lokalitě, atd.). Tyto byty se prodají a Váš zůstane stále na trhu, jelikož nebude zařazený do reálné cenové relace.

Dalším důvodem, proč je důležité dobře stanovit cenu nemovitosti je fakt, že většina (cca. 90%) kupujících čerpá na bydlení hypoteční úvěr. Ten ovšem dostanou pouze do výše odhadu, provedeného bankovním odhadcem, který zpravidla sotva dosahuje skutečné tržní ceny a tak by kupující musel financovat podstatnou část ceny ze svých vlastních zdrojů.

Stav nemovitosti

Nabídka na trhu nemovitostí je skutečně rozmanitá, zájemci si tak mohou vybírat a zpravidla hledají takovou nemovitost, kde již nebudou muset mnoho investovat a nejlépe okamžitě bydlet. Nemovitost by měla být v co nejlepším stavu a působit udržovaně. Jako prodávající byste si měli projít nemovitost jakoby v roli potenciálního zájemce a velmi kriticky se zeptat sami sebe, zda byste si nemovitost v tomto stavu koupili. Pokud si odpovíte, že ne, pak je vhodné nemovitost stáhnout z nabídky a vylepšit její stav, jako jsme zmiňovali v jednom z našich předchozích článků – Jak připravit nemovitost k prodeji?

Lokalita

Umístění nemovitosti hraje při rozhodování potencionálních kupujících významnou roli. Bohužel lokalita je skutečnost, kterou nemůžeme nijak ovlivnit. Jestliže je v dané oblasti vysoká kriminalita, slabé občanské zázemí nebo příliš rušné okolí, pak musíte tyto skutečnosti vzít v úvahu a přizpůsobit cenu tak, aby byla nemovitost i přesto pro potencionální zájemce atraktivní.

Jak zaručeně prodat nemovitost?

Propagace a prezentace

Kdo chce dnes prodat, musí nemovitost prezentovat na internetu a především se musí odlišit od ostatních. Kombinace největších inzertních serverů, sociálních sítí a především kvalitních fotografií, nejlépe doplněných videem a půdorysem jsou klíčem k úspěšnému prodeji. Pokud Vaše nemovitost v nabídce vynikne, pak se Vaše šance na prodej zcela jistě zvýší.

prodej nemovitosti

 

Záruky

Vztahuje se na stavební práce ještě stále záruka? Je součástí prodeje nemovitosti vybavení, které je stále v záruce? Využijte této výhody a sdělte tuto informaci již v inzerátu a nezapomeňte vše zmínit také při prohlídkách.

Závěrem

Pokud se Vám nedaří nemovitost prodat je vhodné ji svěřit profesionálům, kteří Vám poradí ohledně tržní ceny, kterou lze s velkou přesností odhadnout pomocí odhadu, vycházejícího ze skutečných kupních cen v okolí nemovitosti. Nemovitost budou profesionálně prezentovat a vystihnou její hlavní výhody, na které vždy korektně upozorní zájemce.

V případě zájmu o nezávaznou konzultaci – jak prodat nemovitost – nás neváhejte kontaktovat.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *